Opracowanie marki kosmetycznej od podstaw.
Bardziej zawansowaną formą private label jest opracowanie marki kosmetycznej od podstaw. W tym przypadku przyszły producent otrzymuje szereg wytycznych, które mają spełniać kosmetyki. Może to być zastosowanie określonych składników czy uzyskanie konkretnych działań na skórę. Koszty tego rozwiązania będą znacząco wyższe.
Kolejna możliwość produkcyjna to zgłoszenie się z konkretną opracowaną już recepturą kosmetyku. Jest to rozwiązanie pośrednie wymagające dokładnej znajomości procesów produkcyjnych jak i interakcji jakie zachodzą pomiędzy poszczególnymi składnikami produktów.
Czy sięgać po marki kosmetyków – private label
W pierwszej kolejności warto sprawdzić kto tak naprawdę stoi za daną marką. Oczywiste jest, że żadna z osób dających nazwisko produktowi nie opracowała jego formuły samodzielnie. W wielu przypadkach będzie to trudne do ustalenia jednak warto od tego zacząć. Nazwisko to zabieg czysto marketingowy ułatwiający wejście a rynek i rozpoznawalność. Trzeba zdawać sobie z tego sprawę, że marketing to jeden z największych kosztów związanych z wprowadzeniem nowej marki na rynek. Dlatego nie powinniśmy kierować się nazwiskiem kupując dany produkt lecz dokładnie ocenić jego jakość. Analiza składu, kraj produkcji, osoba odpowiedzialna to elementy, które warto zweryfikować. Osoby, które stawiają na privat label i udostępniają nazwisko zazwyczaj dbają o jakość produktów oraz odpowiedzialność społeczną w końcu produkt utożsamiany jest również z nimi i niska jakość produktów, które firmują mogłaby odbić się na ich wizerunku jednak nie jest to powszechna zasada.